Kärleken som finns

När jag arbetar med texterna till Dansboken inser jag hur väl alla jag talat med vill både branschen (teater och dans) och varandra. Här snackas det inte illa om folk (fast jag öppnar för att tala fritt, de får läsa igenom text innan jag publicerar något) eller föreställningar utan alla verkar så välmenande. Och det kanske är så i en bransch där man tävlar med sin kropp och själ mot andra som man respekterar men som är ens konkurrenter i stunden. Att det finns en himla välvilja ändå. Jag är uppriktigt glad och lite förvånad. Lyssnar samtidigt på Git Gay i Stil i P1 och hon talar om karma. Japp du Git, jag håller med dig. Det vi skickar ut det kommer tillbaka till oss förr än senare och då kan man fundera på vad man skickar ut…

Fick just beskedet att min mor som opererat axeln i dag är på uppvaknandet och ska hem redan ikväll. Jag och min syster har har oroat oss tillsammans över telefon i dag då vår mamma har ett trixigt hjärta och det inte är allra bäst att sövas ned då. Tänker på det när jag arbetar vidare och är tacksam. Över att folk kan vara så vänliga och att livet är så vänligt för tillfället. Hoja. Allt detta har säkert med MOJO:n att göra också. #kärlek

Kommentera

