Werk it – hip hop och swaggercise way

På stället jag dansar finns det ett träningspass jag velat gå på men inte än har tagit. Det heter Body Boom och leds av en mycket bra dansare och koreograf, Nathalie. Framförallt får hon alla att känna sig bra oavsett egen nivå och det är ju svinviktigt för att bibehålla lusten att fortsätta. Det handlar om att styrketräna, dansa och konditionsträna på cykel, i mörker till discomusik och stroposkopljus.

För att fatta vad jag menar, här finns en hip hop-variant på cykel och en ”spinnercise” från Florida som heter ”Swaggercise”.

Jag har inte tagit många klasser för Nathalie sedan jag fick ett freez-moment under Nathalies klass 13 augusti 2013. Skrev en analys av min ångest inför på min dåvarande blogg tellaboutdance. Det var då. Nu är det dags att hoppa upp igen.

Kommentera

