Jobba i New york

Hehe. Vilken dröm, va. Nu ska jag dit och göra det. Flyger snart och har hunnit förbereda intervjuerna med Helena Fanzén som jag ska göra på plats. Vi bor båda i Brooklyn, WIlliamsburg så vi har ”nära” till varandra. Götte.

Jag sitter ju och går igenom henne igen, för även om vi har pratat dans under 9 års tid (!) har jag inte hunnit med hennes 70 verk (!) som hon levererat år 25 år. Och dagens danstips blir därför denna, Slipping through my fingers från Färgfabriken hösten 2013. Väl sammansatt historia. Och jag är glad för att hon är en dansande koreograf. se bara när hon gör solot. Så väldigt bra.

Enjoy.

 

Kommentera

