Balett och jazzfunk på House of shapes

I dag blev det äntligen en dansdag för mig. Renodlad. Jag tog balettklass för Rebecka först och sedan jazzfunk för Christopher. Niceness. Mina kids, Nora 4 och Oskar 6 var med på Jazzfunken och medan Oskar satt utanför och lärde en 5-årig tjej, True, att spela racingspel var Nora med oss inne. Hög musik men hon klarade det bra. Hängde med i lite rörelser. Höfterna är hennes gebit.  Vi sprang iväg på toa mitt i klassen och för att hon skulle skynda på lite sjöng vi låten vi dansade till, Britney Spears ”Gimme more” och vi ersatte more med bajs. Det var ju hur kul som helst på toaletten. Kiss sa vi också. Och jag lärde henne att det betyder kyss på engelska. Men när vi kom tillbaka till klassen sjöng hon ut: ”Gimme, gimme bajs. Gimme bajs. Gimme gimme bajs.”

Lyckat. Det gillades av folket i rummet. 

Sen kullerbyttade hon och klättrade med fötterna mot väggen (ganska avancerat) och imponerade på mig. Min fina.

När vi åt middag efteråt var de på gott humör och sa: ”Hej då House of shapes! Vi ses.” Det är bra att de börjar assimliera sig och är mer och mer hemma på stället.

Kommentera

