Bokar koreografer

Jag bokar koreografer och dansare för boken nu. Och det sker verkligen på löpande band. Det är så skönt med, förlåt att jag säger det, men proffs som hanterar många samtidigt. Jag har ett par som hjälper mig scouta nu på Kulturhuset. Så alltså går runt och frågar var och en av koreograferna. Jag bara älskar när det gemensamma intresset blir så stort att ringen på vattnet växter och en verkligen ser den växa. Kul!

Vi har koreograferna, vi har dansarna, vi har beställarna av dans och ev åskådarna (publiken). Sedan har vi ”stilarna” och det finns ju en uppsjö så jag vill ju att detta ska kokas (och bokas) ihop under fyra rubriker, exempelvis:

Dans

Klassisk
Modern
Populär
Alternativ

Och det är kul för nu har det rört på sig i det populära ledet också, koreografer och dansare tänker bidra med sin kunskap och sitt jag i boken. Jag är tacksam, för det är tid det handlar om, typ det mest dyrbara vi har i dag.

Hur som. Jag är redo. Lets get it on.

Kommentera

