Recensenten av dans på Slynglar

Det har ju blivit en hel del dans genom åren. De senaste 12-13 har jag mest gått på dans och recenserat den. Nu dansar jag mer, men besöker åter scenerna och igår skrev jag en recension på min sajt http://www.slynglar.com

Slynglar har under de senaste 11 åren varit min plattform för att se och skriva om dans och det har alltigenom varit bra. Vi är fortfarande ett tajt gäng, en kärna, som återkommer och inspirerar varandra att både utöva och se olika konstformer och sedan skriva om dessa.

Vi har försökt hålla kvar det ursprungliga, enkelt och annorlunda recenserat för den som bytt sin strävan efter ett ekonomiskt kapital till ett kulturellt kapital, samtidigt hållit oss i tiden. Nu försöker vi skriva twitterkorta recensioner (140 tecken). Det har inte lyckats fullt ut för mig än men det ska väl komma.

Här är min senaste, om Complete som gör ”SIRI” på Dansens hus scen.

Kommentera

