Dagar i dans

Vi möttes hemma hos mig i dag, Joakim, Mia, Karin och jag. Enkelt. Kaffe och planering för kommande ”Höstkänslor” som kulturhuset Trappan i Vällingby beställt. Det är poesiuppläsning (Karin) ackompanjerat av Joakims musik, sång (jag och en 20-nånting talang) och så kanske Mia är med. Men mötet i sig gav väldigt mycket. Det är så skönt att forma en grupp där kreativiteten inte har några gränser och samtalet och musiken/texten/rörelsen får fritt spelrum. Vi är en fin liten grupp. Och så satt vi i mitt lilla hem, belamrat av legovärldar som mina barn byggt upp, och drack kaffe och talade om den stora dagen, 8 november, då det hela går av stapeln.

Joakim tog några bilder som han ska skissa på till en affisch. Jag ville ha en Alice i underlandet-touch. Kanske fick jag den, jag vet inte. Satt mest avslappnat och tillbakalutat.

Sedan blev det bråttom. Joakim och jag rushade iväg till nästa möte med koreografen Helena Franzén där han ska illustrera och jag tala med henne och skriva på boken om dans. Det var ett okomplicerat möte där vi mest betraktade skapandet mellan koreograf och dansare i lokaler på Skeppsholmen nära MDT.

Det är som att alla sinnen vidgas i och med dagar som dessa, dagar i dans. Jag får kickar av dofter och smaker, ljud och vet ni, nyckelpigor som bor överallt i mitt hem numera. I går satt en nyckelpiga på min cykel och väntade på mig när jag kom från min lunchdate. 

Allt talar för att jag är på rätt väg.

Kommentera

