Stockholms kulturfestival – bara dans

Eftersom jag inte kunnat gå på någon workshop, inte sett ett band eller någon artist, inte klubbat eller ens hängt på Stockholms kulturfestival i år, 2013, utan bara läst om det och suktat, tänker jag så här: det är väl helt fab att utbudet av dans i en massa kanaler, på en hel bunt olika arenor formligen exploderat de senaste åren.

House med miss Emmoth

Fab och för väl. För om man jämför med hur det var förr, säg 15 år tillbaka i tiden, och nu är utbudet så stort och så omfattande och vitt spritt att jag som konsument och potentiell deltagare inte har en tillstymmelse till möjlighet att hinna ta in/göra allt som ligger framför mig – ett jättelikt smörgåsbord.
Jag älskart.
Har du möjlighet, gå på workshop med bland andra Malin Emmoth (house of Shapes bl.a.). Det är bara några minuter kvar av hennes house-klass nu, men det kommer hiphop, krumping och popping-klasser nu. Gå gå gå!
Själv håller jag mig på avstånd (helt ofrivilligt) med kräftor och någon öl i hand istället.
Have fun!

20130817-133829.jpg

Mina nya skor inför hösten 👆

Kommentera

