Svettigt och blygt #lunchbeat

Jag lägger in en prilla för att skriva extra snabbt nu men här kommer min kvicka rapport från #lunchbeat på Musikmuseet på Sibyllegatan 2 i Stockholm.

 Jag klev in i den mörka lokalen där beatsen vällde ut. Det var kanske 15 personer i lokalen och en del fyllde på vatten i sina glas medan andra stod och kollade in dj:n Gavana och pratade. Ingen dansade. Men det hade å andra sidan precis öppnat. 

Jag tog av mig jeansjackan och gick på toaletten, funderade på vägen om jag skulle behöva bli golvöppnaren igen. Det brukar vara så. När ingen annan dansar går jag upp eller så går jag med mina polare upp. Någon måste göra det också och här fanns ingen tid att förspilla. När jag kom tillbaka från toan hade några andra startat så det var bara att hugga in och tugga dansgolv. 

Kvick spotting så var det endast kvinnor som dansade i ring. Männen stod och tittade och rörde försiktigt på sig, fotade kanske, en del åt den vegetariska lunchen som serverades. Jag var kvar en timma och hoppade (bokstavligt talat) omkring. Jag ogillar ringen som bildas där alla står på sina platser. Jag vill röra mig fritt. Allt verkade dock vara fine, de flesta verkade vara på gott humör, om än ganska blygt och försiktigt dansande. Ögonkontakt var knappast att tala om. Känslan gick från start till att den första timmen gått från blyg skoldans till halvvågade rörelser på golvet.

Jag var svettigare än jag trodde när jag tog mig därifrån så tips är att ta med ombyte om du tänkt dansa. Och en handduk för att torka svettpärlorna i panna, på läpp och i nacke under resans gång. 

Jag kommer definitivt att komma tillbaka. Funderar faktiskt på hur man kan få med sig kollegor på sånt här. Det är ju ett perfekt tillfälle att köra möte på. Ungefär som promenadmöten lanserades för några år sedan, dansmöten är nog inte så tokiga. Förutsatt att du/ni gillar att dansa. Sen är det kanske ganska utelämnande att röra på sig mittemot varandra och hålla möte. Jag skulle vilja och känner mig inte alls obekväm med tanken men har förstått att ja, alla känner inte som jag.

Jag har lagt ut några bilder på instagram så kolla in flödet där för illustrationer. OBS: jag tog inte bilder på folkvimlet utan på min sko, min mat och mig själv. Lagom narcissistiskt så där 🙂  

8 thoughts on “Svettigt och blygt #lunchbeat

Kommentera

