Yoga för mig

Målet är att vara uppe 45 minuter innan de andra vaknar. Det betyder 05.45.
Och det funkar verkligen inte alla dagar.
Men de dagar jag tassar upp – när sleep cyclen väckt mig med Bachus Dickus med Salem al Fakir, då jag går så tyst jag förmår och ber golvet gnälla lite mindre och kaffebryggaren frusta ljudlöst – och får vara ensam den där knappa timmen känner jag njutet.
Jag. Kaffekoppen med den rykande drycken. Trädgården utanför mitt köksfönster,i valfri skrud.

Grönt te och vetegräs funkar

Jag dricker även grönt skönt te och ibland vetegräs i varmt citronvatten på morgonen, men när jag står och blickar ut över gräset, himlen och träden vill jag ha kaffedoften och smaken. Det är så jag vill börja dagen.

Men effektiv människa som jag är står jag står inte och glor längre än ett par minuter medan P2 puffar fram klassisk morgon.
Sen gör jag nytta. Har börjat yoga (på lätt nivå) igen.
Heja mig, inte sant?

20130807-225024.jpg

Kommentera

