Samtal om dans

Nya beslut fattas allt eftersom jag bestämt mig för att knuffa undan min rädsla och bara fortsätta plöja mark som jag väljer. Dansmark under mina fötter.

Mer äkta dans på House of Shapes

I dag dansade jag på House of Shapes, i vanlig ordning (det är ju måndag) och det innebar två nyheter.
En som jag själv påverkade och en som jag inte styrde över.
Sista först. En ny koreograf/dansare ledde vår Feminine vibe idag, Sanna Limell, och det var mycket mer av en äkta dansklass med en uppvärmning och genomgång av fötter, ben, rygg och nacke vi inte vanligtvis har under denna klass. Jag förflyttades 20 år tillbaka i tiden. Fab!
Det var bra och utmanande att röra sig efter hennes mönster. Jag ”satte” koreografin, dvs förstod den. Redan första gången. Det är stort det. Känslan får jag tålmodigt invänta.

Intervjua personer med en relation till dans

Det andra nya var att jag bestämde mig för att fortsätta på spåret jag funderat på ett tag: att intervjua personer som dansar/koreograferar eller har en relation till dans på något sätt. Så jag kontaktade Tanvir ang en intervju (om att dansa nykter) via mejl och pratade med Ewa (hej du!) som jag lagt märke till på House of Shapes och som jag gärna pratar mer med. Jag tror dels vi har en hel del gemensamt kring tankar om vår kärlek till dansen (att kunna andas igen, Ewa, jag har känner likadant) men också olikheter som jag gärna går djupare in i. Hoppas du vill prata med mig om det här, Ewa!

Nu, efter ett glas immigt vitt vin drar jag mig mig till sängs.

Kommentera

