Danssteg på kontoret

Image

Denna vecka av semester sitter jag på kontoret sol allena. Mina fyra veckor passerade snabbt och när jag äntrade kontoret i måndags, de sista dagarna i juli, var jag helt ensam högst upp i byggnaden.

Utrymmet. Ensamheten. Musiken. Blir…dans

Det är ett fint och öppet kontor med mycket utrymme.
Och helt ensam.
Och bra högtalare kopplade till dator och Spotify som strömmar och lockar mig att…javisst, det är så självklart nu.

I dag är min sista dag i ensamhet här. Och än har jag mest pratat om dans med mina kollegor, inte ett danssteg har tagits innanför dessa vita väggar och dess svarta härliga trägolv. Det höga taket! Jag kommer kunna ta ut rörelserna totalt. Och ingen INGEN ser mig. Jag blickar ut över taknockarna.

Underbart detta ögonblick av frihet. Nu jobbar jag. Nästa paus – dansar jag.

(Två sekunder efter jag skrivit ovan ringde det på dörren! Ett bud. Svettigt.)

Image

Justin Timberlake. Min inspiration för dagen.

Kommentera

