Fruktansvärd dans

Det är så jävla jobbigt när det händer.
Att dansa och inte orka med att ta koreografin och bara freaka ur. Inte röra på sig mer. Bara stå och glo. Inte kunna. Inte förstå. Se hur koreografin gliiider en ur kroppen.

Kan inte dansa

Det hände mig i går på feminine vibe på House of shapes. Jag hade cyklat till passet och var så redo trodde jag. Men faktiskt, på dansgolvet blev jag helt paralyserad och ville inte röra mig alls. Eller det är fel, jag ville men kunde inte. Det stod till. Och jag stod still. Hur ofta händer det? Sedan jag började dansa igen har det hänt tre gånger kanske. Jag vet ju det eftersom jag smärtsamt minns varje gång. Och då kunde jag skylla på att jag var så fräsch i gamet, ovar van vid att ta koreografi. Men nu. Igår. Då var det, ja vadå. Vätskebrist pga värmen? Att jag inte dansat på ett par veckor? Att jag lånat J:s cykel med för hög sadel och stod hela vägen till HoS?
Nä. Såklart icke.

Ny platå – bli bäst eller fejka

Jag tänker inte ta det så. Jag tänker ta det så här: jag har hamnat på en platå. Precis som när jag håller på att utvecklas på något område och når en ny gräns. Ja men, som när jag skulle ta mitt körkort och stundtals inte visste hur jag skulle köra bil, hur jag skulle starta eller stanna med en bil. Efter 27 körlektioner drabbades jag av nattsvart block och trodde inte på mig själv. ”Det kommer aldrig att gå”, tänkte jag och höll på att krocka med en bil på väg till uppkörningen. Några timmar senare hade jag körkortet i min hand. Och det hade gått smooth.
SÅ ska jag ta det.
Det kommer gå. På måndag står jag på dansgolvet igen.
Samma låt.
Bättre än någonsin.
Eller så fejkar jag.

Kommentera

